Tytuł pozycji:
Media w Afryce Wschodniej na przykładzie Kenii, Tanzanii i Rwandy
- Tytuł:
-
Media w Afryce Wschodniej na przykładzie Kenii, Tanzanii i Rwandy
Media in Kenya, Tanzania, and Rwanda
- Autorzy:
-
Kruczyńska, Anna
- Słowa kluczowe:
-
system medialny, Afryka Wschodnia, Kenia, Tanzania, Rwanda, analiza systemowa, geopolityka, socjoekonomia, wskaźnik HDI, prawo medialne, media, prasa, radio, telewizja, Internet
media system, East Africa, Kenya, Tanzania, Rwanda, system analysis, geopolitics, socioeconomics, HDI, media law, media, press, radio, television, Internet
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca pod tytułem: „Media w Afryce Wschodniej na przykładzie Kenii, Tanzanii i Rwandy”, stanowi punkt wyjścia dla zrozumienia kultury mediów w Afryce Wschodniej, poprzez analizę systemową przestrzeni medialnej w Kenii, Tanzanii i Rwandzie, uwzględniającą aspekty geopolityczne i społeczno-ekonomiczne tych krajów. Celem pracy było wykazanie zależności rozwoju gospodarczego, społecznego i politycznego z rozwoju systemu medialnego. W pierwszym rozdziale pracy przedstawiono warunki geopolityczne i społeczno-gospodarcze, a także analizę wskaźnika Human Development Index w Kenii, Tanzanii oraz Rwandzie. Drugi rozdział zawiera opis systemów medialnych, w tym aspektów prawnych, wyszczególniając dostępne rynki: prasę, radio, telewizję, Internet. Metodologia pracy wraz z analizą systemów medialnych badanych krajów stanowi rozdział trzeci pracy, natomiast w rozdziale czwartym podjęto próbę usystematyzowania zjawisk i zależności w regionie Afryki Wschodniej kształtujących obraz mediów na badanym obszarze.Powstała makieta mediów w wybranych krajach Afryki Wschodniej pozwala zauważyć silny wpływ polityki na funkcjonowanie i jakość mediów, a także na bezpieczeństwo i etykę pracy dziennikarzy.
The following thesis is a starting point for understanding media culture in East Africa. It was achieved through system analysis of the media in Kenya, Tanzania, and Rwanda. The geopolitical and socio-economic aspects of this countries were taken into account. The aim of this study was to present the correlation between economic, social, and political growth and the media development. In the first chapter, the author showcased the geopolitical and social-economic conditions, as well as the analysis of the Human Development Index in Kenya, Tanzania, and Rwanda. The second chapter contains the assessment of the media systems including legal frame, and distinguishing press, radio, television, and Internet markets. The third chapter accounts for the methodology and comparative analysis of the given media systems. The fourth chapter attempts to establish the phenomena and correlations that shape the image of the media in the given area of East Africa. This study allowed to understand the influence of politics on the functioning and quality of the media, as well as the safety and work ethics of the journalists.