Tytuł pozycji:
Budowanie marki pracodawcy w oparciu o kreatywną rekrutację
Praca ma na celu przybliżenie tematyki budowania marki pracodawcy i kreatywnej rekrutacji oraz zbadanie zależności między nimi. Dla zrealizowania tego celu przedstawiono treści teoretyczne dotyczące budowania marki pracodawcy (definicje, modele, procesowe ujęcie) a także treści dotyczące kreatywnej rekrutacji (definicje, przykłady). Część empiryczna pracy została oparta na wynikach autorskiego kwestionariusza. Analiza wyników pozwoliła potwierdzić hipotezę badawczą, iż wykorzystanie kreatywnej rekrutacji wpływa pozytywnie na budowanie wizerunku pracodawcy. Warto jednak podkreślić, iż w badaniu wystąpiły także odpowiedzi negatywne (natomiast w żadnym przypadku nie przekroczyły one 25% wszystkich odpowiedzi), co oznacza, że kreatywne metody rekrutacji mogą także rzutować negatywnie na wizerunek pracodawcy. Podkreślenia wymaga także fakt, iż odnotowano różnice w wynikach w zależności od stosowanych metod rekrutacyjnych.
The work aims to introduce the topics of employer branding and creative recruitment and to explore the relationship between them. To achieve this goal, the theoretical content on employer branding (definitions, models, process approach) and the content on creative recruitment (definitions, examples) are presented. The empirical part of the study was based on the results of the author's questionnaire. The analysis of the results allowed to confirm the research hypothesis that the use of creative recruitment has a positive impact on building employer image. It is worth noting that the survey also included negative responses (however, in no case did they exceed 25% of all responses), which means that creative recruitment methods may also negatively affect the employer's image. It should also be noted that the results differ depending on the recruitment methods used.