Tytuł pozycji:
APPLICATION OF PROMOTIONAL ACTIVITIES IN THE GASTRONOMIC AND HOTEL INDUSTRY ON THE EXAMPLE OF THE MAŁOPOLSKIE VOIVODESHIP
The aim of the work was to describe the problem areas of contemporary promotional activities in the company's marketing strategy. Considering the basics of the marketing communication system. Presentation of the meaning of terms and the scope of promotional activities. Presentation of the functions of the marketing communication system. Describing the instruments of the promotion system in enterprises in the catering and hotel industry. Presentation of the key forms of sales promotion in the enterprise. Presentation and description of sales forms such as: advertising, public relations, direct marketing, personal sales, complementary promotion. The analysis of promotional activities in the economic entity on the example of the Małopolskie Voivodeship was considered. The effectiveness and efficiency of promotional activities on the catering and hotel services market was discussed. The market analysis of the described industry was presented. The research on services from the point of view of the gastronomy and hotel industry was presented. The paper describes the impact of the COVID-19 pandemic on operations in the service industry. Own research from the point of view of customers in the catering and hotel industry on the example of the Małopolskie Voivodeship was considered. The research includes research methodology, research objectives, the hypothesis, research questionnaire, research analysis and research conclusions.
Celem pracy było opisanie obszarów problemowych współczesnych działań promocyjnych w strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Uwzględnienie podstaw systemu komunikacji marketingowej. Zaprezentowanie znaczenia pojęć oraz z zakresu działań promocyjnych. Przedstawienie funkcji systemu komunikacji marketingowej. Opisanie instrumentów systemu promocji w przedsiębiorstwach branży gastronomiczno-hotelarskich. Prezentacja kluczowych form promocji sprzedaży w przedsiębiorstwie. Przedstawienie oraz opisanie form sprzedaży takich jak: reklama, public relations, marketing bezpośredni, sprzedaż osobista, promocja uzupełniająca. Uwzględniona została analiza działań promocyjnych w podmiocie gospodarczym na przykładzie województwa małopolskiego. Omówiono skuteczność i efektywność działań promocyjnych na rynku usług gastronomiczno-hotelarskich. Zaprezentowano analizę rynku opisywanej branży. Przedstawiono badania usług z punktu widzenia branży gastronomiczno-hotelarskiej. Praca opisuje wpływ pandemii COVID-19 na działalność w branży usługowej. Uwzględniono badania własne z punktu widzenia klientów branży gastronomiczno-hotelarskiej na przykładzie województwa małopolskiego. Badania zawierają metodykę badań, cele badań, postawiona hipotezę, kwestionariusz badań, analizę badań oraz wnioski z badań.