Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The influence of a naked image of a woman in social media on the sale of selected products

Tytuł:
The influence of a naked image of a woman in social media on the sale of selected products
Wpływ roznegliżowanego wizerunku kobiety w mediach społecznościowych na sprzedaż wybranych produktów
Autorzy:
Palka, Hanna
Słowa kluczowe:
ADVERTISEMENT – NUDITY – SALE – SOCIAL MEDIA – WOMAN
KOBIETA – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE – NAGOŚĆ – REKLAMA – SPRZEDAŻ
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this work is to present and analyze the impact of a naked image of a woman in social media on the sale of products in various industries. The intention of the study is to try to assess this impact both among men and women. The subject of research in this paper are users of social media, especially Facebook and Instagram. The research method I chose to investigate this phenomenon is the case study and the analysis of the interviews. In the analysis, I focused on the interpretation of positive, negative and neutral effects on sales by using the image of naked models. In turn, I conducted interviews with users of social platforms that develop their business through them. I asked them not only about their own experiences, but also about the observations they make. Based on the research, I was able to determine that the naked woman in the advertisement increases the sales of the product, especially in industries considered typically male. Moreover, the male gender is much more favorable to this type of message than the female one. However, despite the resistance, women accept such an image in a few cases, for example in campaigns promoting sports clothes or cosmetics. In addition, female nudity in advertising is constantly evolving. Nowadays, it turns more towards showing the imperfections of the female body, which not only is to make the society aware that perfection does not exist, but also to teach acceptance and self-love.

Celem tej pracy jest przedstawienie oraz analiza wpływu roznegliżowanego wizerunku kobiety w mediach społecznościowych na sprzedaż produktów w różnych branżach. Zamierzeniem pracy jest próba ocena tego wpływu zarówno wśród mężczyzn jak i kobiet. Przedmiotem badań niniejszej pracy są użytkownicy mediów społecznościowych, a zwłaszcza platformy Facebook i Instagram. Metodą badawczą, jaką wybrałam do zbadania tego zjawiska jest analiza przypadku (case study) oraz analiza przeprowadzonych wywiadów. W analizie skupiłam się na interpretacji pozytywnego, negatywnego jak i neutralnego wpływu na sprzedaż za pomocą wykorzystania obrazu nagich modelek. Z kolei wywiady przeprowadziłam z użytkowniczkami platform społecznościowych, które rozwijają przez nie swój biznes. Wypytałam je nie tylko o ich własne doświadczenia, ale również o obserwacje, jakich dokonują. Na podstawie przeprowadzonych badań udało mi się określić, że obnażona kobieta w reklamie wpływa na zwiększenie sprzedaży produktu, zwłaszcza w branżach uważanych za typowo męskie. Ponadto płeć męska jest zdecydowanie bardziej przychylna tego typu przekazowi aniżeli płeć żeńska. Jednak pomimo stawianego oporu, panie akceptują taki wizerunek w kilku przypadkach, na przykład w kampaniach promujących stroje sportowe bądź kosmetyki. Ponadto kobieca nagość w reklamie przez cały czas ewoluuje. Współcześnie zwraca się bardziej w stronę ukazywania niedoskonałości kobiecego ciała, co nie tylko ma uświadomić społeczeństwu, że perfekcja nie istnieje, ale także ma nauczyć akceptacji i miłości do samego siebie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies