Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ pandemii na relacje przedsiębiorstwa z otoczeniem - wybrane aspekty

Tytuł:
Wpływ pandemii na relacje przedsiębiorstwa z otoczeniem - wybrane aspekty
The impact of the pandemic on the companys relations with the environment - selected aspects
Autorzy:
Brzyska, Monika
Słowa kluczowe:
pandemia, zmiana, przedsiębiorstwo, otoczenie, relacja
pandemic, change, company, environment, relation
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of the study is to show how the company functions in it’s environment and what processes play an important role in it. This thesis also aims to discuss how selected aspects were affected by the COVID-19 pandemic, which, according to the author, was like an entrepreneurial Neolithic revolution, where humanity was forced to change its lifestyle from direct contacts to communicating via instant messaging. The work is presented in three chapters. The first one contains an introduction to the very concept of relations and communication in the enterprise, which is understood as an entity separate from the external environment, but connected with it by a number of dependencies, messages and signals. The second chapter focuses on the internal environment of the enterprise. Strict emphasis was placed on proving how crucial communication is in the functioning of the enterprise and showing how these spheres interpenetrate. The third chapter presents the changes caused by the COVID-19 pandemic in the relations between enterprises and their environment. Examples show how the ways of thinking changed and what difficulties entrepreneurs had to deal with during the pandemic.

Celem pracy jest wykazanie w jaki sposób przedsiębiorstwo w tym otoczeniu funkcjonuje oraz jakie procesy odgrywają w nim istotną rolę. Niniejsza praca ma również na celu omówić, jak na wybrane aspekty wpłynęła pandemia COVID-19, która według autorki była przedsiębiorczą rewolucją neolityczną, gdzie ludzkość została zmuszona do zmiany trybu życia z bezpośrednich kontaktów na rzecz porozumiewania się przez internetowe komunikatory. Praca została ujęta w trzech rozdziałach. W pierwszym zostało zawarte wprowadzenie do samego pojęcia relacji i komunikacji w przedsiębiorstwie, które ujęto jako podmiot odrębny od otoczenia zewnętrznego, połączony jednak z nim szeregiem zależności, komunikatów i sygnałów. W rozdziale drugim skupiono się na wewnętrznym otoczeniu przedsiębiorstwa. Położono ścisły nacisk na udowodnieniu, jak bardzo kluczowa w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa jest komunikacja oraz wykazano jak te sfery przenikają się wzajemnie. W rozdziale trzecim przedstawiono zmiany, jakie wywołała w relacjach przedsiębiorstw ze swoim otoczeniem pandemia COVID-19. Na bazie przykładów opisano w jaki sposób zmieniły się sposoby myślenia oraz z jakimi trudnościami w czasie pandemii musieli zmagać się przedsiębiorcy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies