Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Determinants of pro-ecological behavior of young consumers on the food market

Tytuł:
Determinants of pro-ecological behavior of young consumers on the food market
"Uwarunkowania proekologicznych zachowań młodych konsumentów na rynku żywności w Polsce"
Autorzy:
Szudy, Karolina
Słowa kluczowe:
consumer trends – ecological behavior – food market – greening consumption – young consumers
ekologizacja konsumpcji – młodzi konsumenci – rynek żywności – trendy konsumenckie – zachowania ekologiczne
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The study attempts to investigate the determinants of pro-ecological behavior among young adult consumers on the food market in Poland. People aged 18-35 were included in the study. Data was collected through questionnaire surveys. The analysis included 120 correctly completed questionnaires. The results show little interest among young consumers in purchasing organic food. The most common pro-ecological behavior by young consumers when shopping is packing food in reusable bags, checking the expiry dates of food before buying, and buying good but distorted or defective products. The research showed the low knowledge of young consumers about contemporary consumer trends. They are little known about the concept of sustainable consumption and the greening of consumption.

W pracy podjęto się próby zbadania uwarunkowań proekologicznych zachowań młodych dorosłych konsumentów na rynku żywności w Polsce. Badaniem objęty zostały osoby w wieku 18-35 lat. Dane zebrano w drodze badań ankietowych. W analizie uwzględniono 120 poprawnie wypełnionych ankiet. Wyniki pokazują niewielkie zainteresowanie młodych konsumentów zakupem ekologicznej żywności. Do najczęstszych zachowań proekologicznych młodych konsumentów podczas zakupów należy pakowanie żywności do toreb wielorazowego użytku, sprawdzanie dat ważności żywności przed zakupem oraz kupowanie produktów dobrych, ale zniekształconych lub wybrakowanych. Badania ukazały niską wiedzę młodych konsumentów dotyczącą współczesnych trendów konsumenckich. W niewielkim stopniu znana jest im koncepcja zrównoważonej konsumpcji oraz ekologizacji konsumpcji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies