Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Celebrity from the Kremlin. The image of Vladimir Putin in the Polish tabloid press

Tytuł:
Celebrity from the Kremlin. The image of Vladimir Putin in the Polish tabloid press
Celebryta z Kremla. Wizerunek Wladimira Putina w polskiej prasie tabloidowej
Autorzy:
Pałucha, Mikołaj
Słowa kluczowe:
celebrytyzacja, Władimir Putin, kult jednostki, tabloidy celebryci, dyktatura, polityka
celebritisation, Vladimir Putin, Cult of personality, tabloid celebrities, dictatorship, politicsCelebrity from the Kremlin. The image of Vladimir Putin in the Polish tabloid press
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W niniejszej pracy przeanalizowano zjawisko celebrytyzacji osób ze świata polityki, na przykładzie prezydenta Federacji Rosyjskiej, Władimira Putina. Wprowadzono konteskt historyczny, społeczny i kulturowy, ze szczególnym naciskiem na najnowszą historię Rosji oraz dojście do władzy Putina. Następnie przeanalizowano treść polskojęzycznych artykułów prasowych, przedstawiających Władimira Putina w kontekście zachowań celebryckich, lub w towarzystwie osób powszechnie uznanych za celebrytów (artystów, biznesmenów, sportowców). Wykorzystano metodę analizy jakościowej oraz syntezy analizowanych artykułów. Konkluzją pracy jest to, że przedstawienia medialne Władimira Putina potwierdzają tezę o celebrytyzacji jego wizerunku.

This paper examines the phenomenon of celebritisation of political figures, using the example of the President of the Russian Federation, Vladimir Putin. A historical, social and cultural context was introduced, with particular emphasis on Russia's recent history and Putin's rise to power. Subsequently, the content of Polish-language newspaper articles depicting Vladimir Putin in the context of celebrity behaviour, or in the company of persons commonly regarded as celebrities (artists, businessmen, athletes), was analysed. The method used was qualitative analysis and synthesis of the analysed articles. The conclusion of the study is that media representations of Vladimir Putin supports the thesis of the celebritisation of his image.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies