Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Resistance in front of the TV. The art of failure in Świat Według Kiepskich in the face of the political transformation of 1989

Tytuł:
Resistance in front of the TV. The art of failure in Świat Według Kiepskich in the face of the political transformation of 1989
Opór sprzed telewizora. Sztuka porażki Świata według Kiepskich w obliczu transformacji utrojowej 1989 roku
Autorzy:
Rydzewski, Kacper
Słowa kluczowe:
systemic transformation, Świat według Kiepskich, failure, Halberstam, sitcom
transformacja ustrojowa, Świat według Kiepskich, porażka, Halberstam, sitcom
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W niniejszej pracy przyglądam się Światu według Kiepskich i analizuję porażki, jakie ponoszą bohaterowie serialu w obliczu przemian ustrojowych i społecznych, które miały miejsce w Polsce po roku 1989. Celem pracy jest prześledzenie nowych formy podmiotowości oraz narracji, wyłaniających się z potransformacyjnego dyskursu i zastanowienie się, w jaki sposób klęski bohaterów przechwytują je i wywracają. Odnoszę się do koncepcji „porażki” wypracowanej przez Jacka Halberstama oraz do kategorii „normalności” opisywanej przez Magdę Szcześniak. Czerpię również z badań Elizabeth Dunn i wykorzystuję aparat teoretyczny Pierre’a Bourdieu oraz stawiam pytanie o wywrotowość struktury sitcomu w obliczu neoliberalnego paradygmatu.

In this thesis, I look at Świat według Kiepskich and analyze the failures of the characters in the series in face of the sociopolitical changes that took place in Poland after 1989. The purpose of this thesis is to trace the new forms of subjectivity and narratives emerging from the post-transformational discourse and to consider how the characters’ failures reclaim and subvert them. I refer to the concept of “failure” developed by Jack Halberstam and to the category of “normality” described by Magda Szcześniak. I also draw from the research of Elizabeth Dunn and use Pierre Bourdieu’s theoretical apparatus and pose the question of the subversiveness of the sitcom structure in face of the neoliberal paradigm.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies