Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Popularność seriali koreańskich (K-drama) po premierach filmu Parasite oraz serialu Squid Game w Polsce i na świecie

Tytuł:
Popularność seriali koreańskich (K-drama) po premierach filmu Parasite oraz serialu Squid Game w Polsce i na świecie
The popularity of Korean series (K-drama) after the premieres of the film Parasite and the series Squid Game in Poland and abroad
Autorzy:
Pasińska, Natalia
Słowa kluczowe:
South Korea, Hallyu, Parasite, Squid Game, Korean wave, Facebook, Fan groups, K-pop
Korea Południowa, K-drama, Fandom, Koreańska fala, Seriale koreańskie, Grupy fanowskie
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca magisterska stanowi próbę znalezienia odpowiedzi na postawione główne pytanie badawcze – na czym polega zjawisko nagłego zainteresowania serialami koreańskimi oraz jak to zjawisko wygląda w Polsce. Koreańska fala, czyli Hallyu stała się swoistą kampanią marketingową Korei Południowej. Nieodłączną częścią koreańskiej fali są K-dramy, czyli seriale koreańskie, dlatego głównym obszarem tematycznym tej pracy jest rozwój ich popularności zarówno w Polsce jak i na świecie. Do przeprowadzenia badań posłużono się połączeniem metod ilościowych i jakościowych. W przypadku pierwszej z metod posłużono się utworzonym narzędziem badawczym – ankietą skierowaną do fanów seriali koreańskich i przeprowadzono ją na wyselekcjonowanej grupie fanowskiej Koreańskie dramy (K-DRAMA) na Facebook’u. Głównym celem ankiety było uzyskanie odpowiedzi dotyczących zjawiska wzrostu popularności koreańskich produkcji filmowych w Polsce, odpowiednio po premierach serialu Squid Game oraz filmu Parasite. Dodatkowo zbadano fandom oraz pewne elementy funkcjonowania grupy Koreańskie dramy (K-DRAMA). Otrzymane wyniki dają wiedzę na temat rzeczywistego odbioru obydwu koreańskich produkcji filmowych oraz wskazują na ich niezaprzeczalny wpływ na rozwój nagłego zainteresowania serialami koreańskimi zarówno w Polsce jak i na świecie.

This master's thesis is an attempt to answer the main research question – what is the phenomenon of sudden interest in Korean tv series and what does it look like in Poland and in the world. The Korean wave, or Hallyu, has become a kind of South Korean marketing campaign. An inseparable part of the Korean wave are K-dramas, i.e. Korean series, which is why the main thematic area of this work is the development of their popularity both in Poland and in the world. Quantitative and qualitative methods were used for the overall study. In the first case, the method used was a survey addressed to a Facebook group of K-drama fans – called Korean dramas (K-DRAMA). The main purpose of the survey was to examine the fandom response to the phenomenon of sudden interest in Korean tv series, after the premieres of Squid Game and Parasite, respectively. In addition, the fandom and selected elements of the functioning of the Korean Dramas (K-DRAMA) group were examined. The obtained results provide knowledge about the actual reception of both Korean film productions and indicate their undeniable impact on the development of sudden interest in Korean tv series both in Poland and in the world.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies