Tytuł pozycji:
MARKETING IN SOCIAL MEDIA OF COMPANIES PROVIDING COSMETIC SERVICES ON THE POLISH MARKET
Celem pracy jest usystematyzowanie wiedzy na temat social media marketingu i jego znaczenia dla przedsiębiorstw świadczących usługi kosmetyczne. Oprócz opracowania i analizy zagadnień teoretycznych, przeprowadzono badania empiryczne. Miały one na celu ustalenie preferowanych przez użytkowników treści w profilach salonów kosmetycznych oraz uzyskanie informacji o postrzeganiu ich działań przez klientów. Zrealizowano badania ankietowe wśród klientów salonów kosmetycznych w większości w przedziale wiekowym 18-35 lat. Ustalono, że najbardziej preferowane przez badanych treści na stronach w mediach społecznościowych salonów dotyczą efektów zabiegów. Ponadto targetowana reklama natywna jest uważana jako efektywne narzędzie marketingowe, a rekomendacje influencerów są postrzegane jako mało wiarygodne.
The purpose of the thesis is to systematize knowledge about social media marketing and its importance to companies providing cosmetic services. In addition to the development and analysis of theoretical issues, empirical research was carried out. The purpose was to determine the content preferred by users in the profiles of beauty salons and to obtain information about the perception of their activities by customers. The survey was carried out among clients of the beauty salons, mostly in the age group of 18-35. The obtained results show that the most preferred content on salon websites by the respondents are the effects of treatments. In addition, targeted advertising is an effective marketing tool, and influencer recommendations are not perceived as credible.