Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Evaluation of consumer decisions regarding tourist trips to destinations threatened by terrorism

Tytuł:
Evaluation of consumer decisions regarding tourist trips to destinations threatened by terrorism
Ocena decyzji konsumentów dotyczących wyjazdów turystycznych do destynacji zagrożonych terroryzmem
Autorzy:
Chmielowiec, Weronika
Słowa kluczowe:
Bezpieczeństwo w turystyceDestynacja TurystycznaKonsumentTerroryzmZachowania TurystyczneBezpieczeństwo w turystyceDestynacja TurystycznaKonsumentTerroryzmZachowania Turystyczne
Safety in tourismTourist DestinationConsumerTerrorismTourist Behaviour
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tematem pracy jest ocena decyzji konsumentów dotyczących wyjazdów turystycznych do destynacji zagrożonych terroryzmem. W pracy podjęto próbę odpowiedzenia na pytanie czy ataki terrorystyczne w krajach atrakcyjnie turystycznie wpływają na ocenę konsumenta w kwestii podjęcia decyzji o wyjeździe turystycznym. Przedmiotem badań była ocena decyzji konsumentów dotyczących wyjazdów turystycznych do destynacji zagrożonych terroryzmem. Dla przeprowadzania analizy tej oceny poddano badaniom ankietowym turystów oraz pracowników krakowskich biur podróży. Celem pracy jest analiza wpływu światowego terroryzmu na podejmowanie decyzji konsumentów o wyjeździe do wybranych krajów turystycznych w opinii wybranych krakowskich biur podróży oraz wybranej grupy konsumentów. Drugim celem jest analiza czynników oddziaływujących na opinie konsumentów turystycznych dotyczących wyjazdu do destynacji zagrożonych atakami terrorystycznymi w opinii wybranych krakowskich biur podróży. Praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym o charakterze teoretycznym zawiera wyjaśnienie takich zagadnień jak: zachowania turystyczne, odbiorca, nabywca, potrzeby, gospodarka turystyczna, destynacja turystyczna. W rozdziale drugim również o charakterze teoretycznym omówiono kwestie związane z terroryzmem jego rodzaje i specyfikę oraz jaki wpływ ma terroryzm na ruch turystyczny. W rozdziale trzecim przedstawiono wskazówki dotyczące możliwości rozwoju turystyki w krajach zagrożonych atakami terrorystycznymi oraz omówione zostały sposoby marketingowe jakie mogą podjąć kraje aby zachęcić turystę do przyjazdu a także zaprezentowano pomysły na rozwój polityki społeczno-gospodarczej. W rozdziale czwartym o charakterze badawczym podjęto analizę oceny wpływu ataków terrorystycznych na podjęcie decyzji o wyjeździe do kraju zagrożonego atakiem terrorystycznym w opinii krakowskich biur podroży oraz konsumentów turystycznych.

The subject of the work is the assessment of consumer decisions regarding tourist trips to destinations threatened by terrorism. The paper attempts to answer the question whether terrorist attacks in countries that are attractive for tourists affect the consumer's assessment of the decision to go on a tourist trip. The subject of the research was the evaluation of consumers' decisions regarding tourist trips to destinations threatened by terrorism. In order to carry out the analysis of this assessment, surveys of tourists and employees of Krakow travel agencies were conducted. The aim of the work is to analyze the impact of global terrorism on consumers' decision-making about going to selected tourist countries in the opinion of selected Krakow travel agencies and a selected group of consumers. The second objective is to analyze the factors influencing the opinions of tourist consumers regarding travel to destinations at risk of terrorist attacks in the opinion of selected Krakow travel agencies. The work consists of four chapters. The first theoretical chapter contains an explanation of such issues as: tourist behavior, recipient, buyer, needs, tourism economy, tourist destination. The second chapter, also of a theoretical nature, discusses issues related to terrorism, its types and specificity, and the impact of terrorism on tourist traffic. The third chapter presents tips on the possibilities of tourism development in countries at risk of terrorist attacks and discusses marketing methods that countries can take to encourage tourists to come, as well as ideas for the development of socio-economic policy. The fourth research chapter analyzes the impact of terrorist attacks on the decision to travel to a country threatened by a terrorist attack in the opinion of Krakow travel agencies and tourist consumers.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies