Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza porównawcza kosmetyków do twarzy stosowanych przez kobiety z różnych grup wiekowych

Tytuł:
Analiza porównawcza kosmetyków do twarzy stosowanych przez kobiety z różnych grup wiekowych
Comparative analysis of facial cosmetics used by women of different age groups
Autorzy:
Dudek, Katarzyna
Słowa kluczowe:
face cosmetics, skin problems, skincare, cosmetics ingredients
kosmetyki do twarzy, problemy skórne, pielęgnacja skóry, składniki kosmetyków
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Abstract Objective: The purpose of the study was to compare facial cosmetics chosen by women of different age groups.Materials and Methods: The study was based on the results of an anonymous questionnaire. The questionnaire was designed to collect information on the facial cosmetics used by women of different ages.Results: 119 women participated in the study. The age range of all respondents was from 18 to 83 years (the median was 40 years). 61 women were assigned to the younger group and 58 women to the older group. After excluding 2 women in the younger group and 18 women in the older group (N for younger group = 59, N for older group = 40), 78% of women in the younger group and 65% of women in the older group responded that the facial cosmetics they currently use help combat their skin problems (p-value = 0.16) [Fig. 1; Preacher 2001]. After excluding 2 in the older group (N for younger group = 61, N for older group = 56), 67% of women in the younger group and 27% of women in the older group responded that they use facial cleansing gel (p-value = 0.004); 5% of women in the younger group and 29% of women in the older group use facial cleansing milk (Yates' p-value = 0.0004) [Fig. 2; Preacher 2001]. After excluding 11 women in the younger group and 5 women in the older group (N for younger group = 50, N for older group = 53), 40% of women in the younger group and 4% of women in the older group responded that they were not at all suggested by the age labels on facial cosmetics packaging (Yates' p-value = 0.00002) [Fig. 3; Preacher 2001].Conclusions: Women of younger age are more likely to use face wash gel than women of older age. Women in the older age group are more likely to use facial cleansing milk than women in the younger age group. Women in the younger group are less likely to suggest age labels on facial cosmetics than women in the older group.

StreszczenieCel pracy: Celem pracy było porównanie kosmetyków do twarzy wybieranych przez kobiety z różnych grup wiekowych.Materiały i metody: Praca powstała na podstawie wyników anonimowej ankiety. Kwestionariusz miał na celu zebranie informacji na temat stosowanych kosmetyków do twarzy przez kobiety w różnym wieku.Wyniki: W badaniu wzięło udział 119 kobiet. Przedział wiekowy wszystkich ankietowanych wynosił od 18 do 83 lat (mediana wynosiła 40 lat). 61 kobiet poniżej mediany przydzielono do grupy młodszej, a 58 kobiet powyżej mediany do grupy starszej. Po wykluczeniu 2 kobiet z grupy młodszej i 18 kobiet z grupy starszej (N dla grupy młodszej = 59, N dla grupy starszej = 40), 78% kobiet z grupy młodszej i 65% kobiet z grupy starszej odpowiedziało, że obecnie stosowane kosmetyki do twarzy pomagają zwalczać ich problemy skórne (p-value = 0,16) [ryc. 1; Preacher 2001]. Po wykluczeniu 2 osób z grupy starszej (N dla grupy młodszej = 61, N dla grupy starszej = 56), 67% kobiet z grupy młodszej i 27% kobiet z grupy starszej odpowiedziało, że używa żelu do mycia twarzy (p-value = 0,004); a 5% kobiet z grupy młodszej i 29% kobiet z grupy starszej używa mleczka do mycia twarzy (Yates' p-value = 0,0004) [ryc. 2; Preacher 2001]. Po wykluczeniu 11 kobiet z grupy młodszej i 5 kobiet z grupy starszej (N dla grupy młodszej = 50, N dla grupy starszej = 53), 40% kobiet z grupy młodszej i 4% z grupy starszej odpowiedziało, że w ogóle nie sugeruje się oznaczeniem wiekowym umieszczanym na opakowaniach kosmetyków do twarzy (Yates' p-value = 0,00002) [ryc. 3; Preacher 2001].Wnioski: Kobiety w młodszym wieku częściej używają żelu do mycia twarzy niż kobiety w starszym wieku. Kobiety w starszym wieku częściej używają mleczka do mycia twarzy niż kobiety w młodszym wieku. Kobiety z grupy młodszej rzadziej sugerują się oznaczeniami wiekowymi na kosmetykach do twarzy niż kobiety z grupy starszej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies