Tytuł pozycji:
Real Time Marketing jako nowoczesne narzędzie budowania relacji z klientem.
The research paper analyzes the role of real-time marketing in building customer relationships in the digital era. It focuses on relationship marketing, electronic marketing and real-time marketing as its component. Empirical research, including a survey, allows you to understand consumer expectations and the benefits of dynamic, personalized communication. These studies offer insight into the key elements of effective communication and customer relations using real-time marketing, constituting a valuable source of knowledge for companies wishing to strengthen their position in a competitive market. Relevant data was obtained through a survey questionnaire that included practical examples of the use of real-time marketing and general questions about the discussed concept. In the course of the research, based on the results, it was found that real-time marketing is important in building relationships with consumers. Based on the results, it was also possible to learn about the benefits and risks of enriching the company's marketing strategy with real-time activities.
Praca analizuje rolę real-time marketingu w budowaniu relacji z klientem w erze cyfrowej. Skupia się na marketingu relacji, marketingu elektronicznym oraz real-time marketingu jako jego składowej. Badania empiryczne, w tym ankieta, pozwalają zrozumieć oczekiwania konsumentów oraz korzyści wynikające z dynamicznej, spersonalizowanej komunikacji. Badania te oferują wgląd w kluczowe elementy efektywnej komunikacji i relacji z klientami przy wykorzystaniu real-time marketingu, stanowiąc cenne źródło wiedzy dla firm pragnących wzmocnić swoją pozycję na konkurencyjnym rynku. Istotne dane zostały pozyskane za pomocą kwestionariusza ankiety, który obejmował praktyczne przykłady wykorzystania real-time marketingu oraz ogólne pytania dotyczące omawianej koncepcji. W toku badań na podstawie uzyskanych wyników ustalono, że real-time marketing ma istotne znaczenie w budowaniu relacji z konsumentami. W oparciu o wyniki możliwe było również poznanie korzyści i zagrożeń płynących ze wzbogacenia strategii marketingowej firmy o działania w czasie rzeczywistym.