Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Popular culture and shaping children’s identity. Analysis of female characters in The Walt Disney Company and Pixar Animation Studio films over the years 2019-2022.

Tytuł:
Popular culture and shaping children’s identity. Analysis of female characters in The Walt Disney Company and Pixar Animation Studio films over the years 2019-2022.
Kultura popularna a kształtowanie tożsamości dziecięcej. Analiza postaci kobiecych w filmach The Walt Disney Company i Pixar Animation Studio na przestrzeni lat 2019-2022
Autorzy:
Biesiada, Marta
Słowa kluczowe:
filmy animowane, Disney, Pixar, kształtowanie tożsamości, popkultura, media, feminizm,
animated films, Disney, Pixar, identity formation, pop culture, media, feminism,
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszej pracy jest refleksja nad zmianą postaw w kształtowaniu postaci kobiecych i dziewczęcych w filmach z lat 2019-2022 a latami 90. XX wieku w produkcjach The Walt Disney Comany i Pixar Animation Studio. Interesuje mnie to, w jaki sposób wpływają one na budownie tożsamości docelowych odbiorców, gdyż dzieci mają znikome umiejętności krytyczne oraz poznają świat poprzez jego obserwację. Poruszyłam zagadnienia z zakresu wytwarzania się popkultury, zwracając uwagę na to, w jaki sposób oddziałuje ona na społeczeństwo oraz jakie schematu kulturowe są do niej adaptowane. Istotnym zagadnienie jest również wszechobecności zjawisk medialnych, (nie)obecności kobiet w owej przestrzeni oraz wytwarzania się kultury fanowskiej w obrębie disnejowskiej światoopowieści. Jak więc na tym gruncie plasują się popularne filmy animowane? W jaki sposób wchodzą one w relację z kwestiami dotyczącymi równości płciowej, wolności seksualnej oraz obalającej istniejące stereotypy odnoszące się do danej płci? Czy poprzedzają mechanizmy, które jeszcze nie zostały zakorzenione w kulturze, czy może jednak próbują je skapitalizować?

The aim of the work is to reflect on the attitude in shaping women and girls' characters in films from 2019–2022 to the 1990s, produced by The Walt Disney Comany and Pixar Animation Studio. I'm interested in how it influence on the creation identify of the target group, because children have little critical skills and learn about the world by observing it. Issues related to the use of pop culture were discussed, paying attention to how it affects society and what cultural patterns are adapted to it. An important problem is the ubiquity of media phenomena, the presence(less) of women in a given space and the use of fan culture within the Disney storyworld. So how popular animated are creating on this ground? How does it introduce issues gender equality, sexual freedom and gender stereotypes? Are there mechanisms that have not yet been rooted in culture, or they try to capitalized it?

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies