Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

"Signs of relationships" and "existence signs" : self-narrations among youth-gangs members into urban spaces : interpretational perspective research in "Urban Studies" into resocialization

Tytuł:
"Signs of relationships" and "existence signs" : self-narrations among youth-gangs members into urban spaces : interpretational perspective research in "Urban Studies" into resocialization
"Znaki więzi" i "znaki istnienia" : narracje tożsamościowe członków gangów młodzieżowych w przestrzeniach miejskich : perspektywa interpretatywna w "Urban Studies" na gruncie pedagogiki resocjalizacyjnej
Autorzy:
Michel, Małgorzata
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
urban studies
self-narration
interpretational perspective research
resocialization
pedagogika resocjalizacyjna
przestrzeń miasta
urban space
youth gang
perspektywa interpretatywna
studia miejskie
gangi młodzieżowe
narracje tożsamości
Język:
polski
ISBN, ISSN:
20836325
Linki:
http://czasopisma.uksw.edu.pl/index.php/fp/article/view/1342/2036  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Niniejszy artykuł stanowi prezentację fragmentu wyników badań pochodzących z obszernego projektu związanego z badaniem miasta. Koncentruje się na aktywności członków gangów młodzieżowych w postaci praktyk miejskich graffiti. Stanowią one m.in. narracje o tożsamości miejsca i zamieszkujących go ludzi. Prezentowane badania realizowane są w paradygmacie interakcjonistycznym, a pochodzące z nich dane ujęte zostały w procesie metodologii teorii ugruntowanej. Propozycja stworzenia postulatów dla pedagogicznej praktyki skoncentrowana jest na nurcie „nowej pedagogiki resocjalizacyjnej” w środowisku otwartym.

The following paper encompasses the results of a few years’ qualitative field study concerning self-narrations of youth-gangs members in urban spaces. Some of these narrations bring up the subject of the identity of a given space and the identity of its inhabitants. The studies have been conducted according to interactionist paradigm theory and the obtained data was included in the process of grounded methodology theory. The proposal of creating postulates for pedagogical practice is focused on the “new resocialization pedagogy” in open environment.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies