Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dobra praktyka w zarządzaniu szkołą wyższą : system ewaluacji jakości kształcenia na przykładzie uniwersytetów brytyjskich

Tytuł:
Dobra praktyka w zarządzaniu szkołą wyższą : system ewaluacji jakości kształcenia na przykładzie uniwersytetów brytyjskich
Good practice in university management : educations quality evaluation system using the example of British universities
Autorzy:
Ostrowski, Tadeusz Marian
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
zarządzanie szkołą wyższą
Uniwersytet Hertfordshire
university didactics
Uniwersytet w Bolton
Bolton University
education quality’s evaluation
Hertfordshire University
university management
ewaluacja jakości dydaktyki w szkole wyższej
dydaktyka szkoły wyższej
Język:
polski
ISBN, ISSN:
1230266X
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The aim of the article is to overview the methods and procedures of the higher education’s quality evaluation system applied at English universities, as well as drawing conclusions referring to the applicability of these experiences in Polish circumstances. The exemplary universities, i.e. the University of Bolton, near Manchester and the University of Hertfordshire in Hatfield, not far from London conduct an internal evaluation, employing their own methods, and, additionally, participate in an external evaluation, both national and international. The latter is carried out by special institutions, such as: The Higher Education Academy, Ipsos MORI - a company using the National Student Questionnaire (NSS), The Quality Assurance Agency for Higher Education and The International Graduate Insight Group (i-graduate) that belonging to The Tribal Group PLC. The topics covered involve: the importance of the quality of teaching evaluation in the process of university management, procedures and methods for the assessment of the didactics’ quality applied in England (using the examples of two above-mentioned universities) as well as some conclusions concerning the applicability of British experiences in Polish educational environment including potential benefits and difficulties.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies