Tytuł pozycji:
Dobro dziecka w procesie resocjalizacji : aspekty pedagogiczne i prawne
Publikacja "Dobro dziecka w procesie resocjalizacji : aspekty pedagogiczne i prawne" jest naukowym rozważaniem na temat resocjalizacji nieletnich oraz o znaczeniu, jakie w koncepcjach i praktyce resocjalizacyjnej przypisywane jest kategorii dobra dziecka i zasadzie działania dla dobra dziecka. Publikacja ta jest także odpowiedzią na potrzebę uporządkowania myślenia pedagogicznego koncentrującego się wokół hasła dobra dziecka i zasady dobra dziecka, ponieważ często tak w teorii i praktyce pedagogicznej, w tym resocjalizacyjnej, a także w dyskursie politycznym czy medialnym hasło to bywa używane, nadużywane, i rozumiane bardzo różnorodnie. Dobro dziecka jako kategoria badawcza usytuowane jest w dwóch kontekstach: pedagogicznym i prawnym, gdzie jest ono pedagogiczną kategorią pojęciową oraz równocześnie pojęciem prawnym i jest utożsamiane z zasadą o charakterze klauzuli generalnej w systemie normatywnym.