Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Metafory, archetypy i paradoksy organizacji

Tytuł:
Metafory, archetypy i paradoksy organizacji
Metaphors, archetypes and paradoxes of the organization
Autorzy:
Sułkowski, Łukasz
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
archetype of management
paradox of organization
metafora organizacji
metaphor of organization
paradoksy organizacji
archetyp zarządzania
Język:
polski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0
Linki:
http://journals.pan.pl/dlibra/publication/113511/edition/98569/content#page=56  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The development of alternative paradigms in the sciences of management leads to a significant enrichment of methodological instruments. Among the different methods of analysis, organizations should also pay attention to the hermeneutic method of analysis, drawing primarily from humanities, and most of all: cultural anthropology, sociology, humanities, and linguistics. These methods are research and pragmatic and are situated in alternative paradigms, including primarily interpretative approach, radical structuralism and postmodernism. Examples of applications of this type of approach may be the method of using metaphors, archetypes, and manage the paradoxes that relate to the “poetics” of the organization.

Rozwój alternatywnych paradygmatów w naukach o zarządzaniu prowadzi do znaczącego wzbogacenia instrumentarium metodologicznego. Wśród zróżnicowanych metod analizy organizacji warto również zwrócić uwagę na metody analizy hermeneutycznej, czerpiące przede wszystkim z nurtu tekstualizmu, mającego znaczącą pozycję w humanistyce, a także antropologii kulturowej, socjologii humanistycznej oraz językoznawstwa i literaturoznawstwa. Metody te mają charakter badawczy i pragmatyczny oraz sytuują się w paradygmatach alternatywnych, w tym przede wszystkim w interpretatywizmie, radykalnym stukturalizmie oraz postmodernizmie. Przykładami zastosowań tego typu podejść mogą być metody wykorzystujące metafory, archetypy, paradoksy zarządzania oraz odwołujące się do „poetyki” organizacji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies