Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

TO BE PROFESSIONAL. REMARKS INSPIRED BY CHRISTOPHER DAY'S BOOK 'DEVELOPING TEACHERS. THE CHALLENGES OF LIFELONG LEARNING'

Tytuł:
TO BE PROFESSIONAL. REMARKS INSPIRED BY CHRISTOPHER DAY'S BOOK 'DEVELOPING TEACHERS. THE CHALLENGES OF LIFELONG LEARNING'
Autorzy:
Michalak J.
Tematy:
DEVELOPING TEACHERS
LIFELONG LEARNING
PROFESSIONALISATION OF TEACHER'S WORK
EDUCATION
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Various ways of thinking about teacher's professionalism that can be found in the literature may make one undertake deeper analyses of this issue. This article draws attention to the idea of being professional in the teacher's profession that was discussed in Christopher Day's book entitled 'Developing Teachers. The Challenges of Lifelong Learning' (Polish ed. 2005). In view of this idea the teacher is seen as a person engaged both in teaching others (teaching understood as moral enterprise) and in shaping his own learning process. In the considerations presented, an attempt is undertaken to answer the following questions: What does it mean to be professional in the teacher's profession? Does intensified professionalisation entails greater teacher's professionalism? Does the intensification of teacher's work influence teacher's autonomy and their sense of professionalism and if so, then in what way? How can teacher's professionalism be viewed in contemporary conditions?

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies