Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

WORK–RELATED EMPLOYEE ATTITUDES AND ORGANIZATIONAL PERFORMANCE

Tytuł:
WORK–RELATED EMPLOYEE ATTITUDES AND ORGANIZATIONAL PERFORMANCE
Wplyw postaw pracowniczych na efektywnosc organizacji
Autorzy:
Cascio Wayne F.
Data publikacji:
2011-06-15
Tematy:
ATTITUDES
COMMITMENT
ENGAGEMENT
JOB SATISFACTION
TURNOVER COSTS
postawy
zaangażowanie
satysfakcja z pracy,
oddanie
koszty rotacji
ECONOMICS (BUSINESS & MANAGEMENT)
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Postawy pracowników, takie jak satysfakcja z pracy i zaangażowanie (zarówno commitment, jak i engagement) – są ważne dla funkcjonowania organizacji. Mają wpływ na absencję i fluktuację kadr, na umiejętność pracowników dostosowywanie się do zmian, jakość współpracy z innymi pracownikami, innowacyjność, oraz gotowość do podejmowania działań wykraczających poza formalny zakres obowiązków wynikających z opisu stanowiska pracy. Zagregowane w skali organizacji efekty pozytywnych postaw prowadzą do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej – zwiększenia satysfakcji klientów, zyskowności i wartości dla udziałowców. Wyniki ostatnio prowadzonych badań na dużych próbach potwierdzają wpływ postaw pracowniczych na wskaźniki finansowe. Przykłady przedsiębiorstw pokazują, że choć postawy pracownicze są niematerialne, to jednak są one mierzalne i mają znaczenie strategiczne dla każdego rodzaju organizacji.

Employee attitudes, such as job satisfaction, employee commitment, and employee engagement, matter to organizations. They are related to important outcomes, such as absenteeism, employee turnover, adaptation to change, cooperation with other employees, innovation, and the willingness to act in ways that go beyond one's formal job description. Aggregated across work units, positive attitudes lead to the kinds of outcomes that speak directly to competitive advantage: improvements in customer satisfaction, profitability, and shareholder value. Recent longitudinal evidence based on large samples supports the causal impact of work–related attitudes on bottom–line financial measures. Company examples show that although work–related employee attitudes are intangible, they are measurable and strategically important to organizations everywhere.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies