Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

EXPLAINING LEXICAL ATTRITION AND BORROWING IN TERMS OF MARKEDNESS THEORY

Tytuł:
EXPLAINING LEXICAL ATTRITION AND BORROWING IN TERMS OF MARKEDNESS THEORY
Autorzy:
Latkowska J.
Tematy:
MARKEDNESS THEORY'S APPLICABILITY
PHILOLOGY & LINGUISTICS
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The present paper aims to investigate the applicability of markedness theory as suggested by Lyons (1996) and Chomsky (Cook 1996) to research into borrowing transfer. In an attempt to assess the theory's explanatory potential, it discusses the problems faced by researchers who use the concept of markedness to account for cases of L2-L1 transfer in the lexical domain. Since the criteria laid down by the theory often refer to independent phenomena and lack precision to boot, the resultant analysis of findings tends to show bias, which seriously undermines its reliability.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies