Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analysis of Compliance with WCAG Guidelines Regarding Contrast Implementation in an E-Learning Quiz

Tytuł:
Analysis of Compliance with WCAG Guidelines Regarding Contrast Implementation in an E-Learning Quiz
Autorzy:
Dziedzic, Krzysztof
Barszcz, Marcin
Wiśniewski, Tomasz
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
e-learning platform
quiz
WCAG
contrast
platforma e-learningowa
kontrast
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
In the process of distance learning, modern information and educational solutions are increasingly employed. The introduction of tools facilitating compliance with WCAG guidelines to course creators, enhances content accessibility for individuals with disabilities, eliminating barriers to education access. This aligns with the concept of universal design, aiming to create courses and instructional materials accessible to a broad audience, regardless of individual needs, abilities or conditions. While this is a standard in web design, it is often overlooked in distance learning and course de-sign. This paper focuses on analyzing the correctness of implementing a component allowing the assessment of WCAG compliance in designed quizzes using an exercise creator. The implementation was based on the Quizer e-learning plat-form. Quizzes in the field of cybersecurity were designed to meet contrast guidelines according to the WCAG 2.1 stand-ard, followed by user testing. The research results confirmed the correctness of the applied solutions and emphasized the necessity of designing IT tools considering potential disabilities of future users of e-learning quizzes.
W procesie kształcenia na odległość coraz częściej stosowane są nowoczesne rozwiązania informatyczne i dydaktyczne. Wprowadzenie do kreatorów kursów narzędzi umożliwiających spełnienie wytycznych WCAG zwiększa dostępność treści dla osób z niepełnosprawnościami znosząc bariery w dostępie do edukacji. Wpisuje się to w ideę projektowania uniwersalnego. Polega to na tworzeniu kursów i materiałów dydaktycznych tak, aby były one dostępne dla jak najszerszej grupy odbiorców, niezależnie od ich indywidualnych potrzeb, zdolności czy warunków. Jest to obecnie standard w projektowaniu stron i serwisów internetowych, natomiast w kształceniu na odległość i projektowa-niu kursów dość często ten aspekt jest pomijany. Niniejsza praca dotyczy analizy prawidłowości implementacji komponentu umożliwiającego badanie spełnienia wytycznych WCAG w projektowanych quizach przy wykorzystaniu kreatora ćwiczeń. Bazą do im-plementacji komponentu była platforma e-learningowa Quizer. Zaprojektowano quizy z zakresu cyberbezpieczeństwa spełniające wytyczne dotyczące kontrastu według standardu WCAG 2.1 a następnie przeprowadzono badania na użytkownikach końcowych. Wyniki badań potwierdziły prawidłowość zastosowanych rozwiązań i potrzebę projektowania narzędzi informatycznych uwzględniających ewentualne niepełnosprawności przyszłych użytkowników quizów e-learningowych.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies