Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ rozłożenia potoku ruchu w sieci transportowej na poziom emisji CO2 przez środki transportu

Tytuł:
Wpływ rozłożenia potoku ruchu w sieci transportowej na poziom emisji CO2 przez środki transportu
Autorzy:
Ambroziak, T.
Jacyna, M.
Gołębiowski, P.
Wasiak, M.
Żak, J.
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
potok ruchu
emisja dwutlenku węgla
ciąg komunikacyjny
traffic flow
emission of carbon dioxide
transport route
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zanieczyszczenia wynikające z użytkowania środków transportu są różnorakie. W artykule podjęto próbę ustalenia wpływu rozłożenia potoku ruchu w wybranym fragmencie sieci transportowej na wielkości emisji CO2. Dla analizy wybrano ciąg Warszawa – Kraków, w którym przemieszczać się można różnymi środkami transportu, które emitują różne ilości dwutlenku węgla do atmosfery. Przeprowadzono rozłożenie potoku pasażerów na sieć transportową dla trzech wariantów według trzech kryteriów cząstkowych: minimalnych kosztów średnich, minimalnych kosztów krańcowych i minimalnej emisji CO2. Na podstawie rozważań można stwierdzić, że najwięcej potoku ruchu dla kryterium emisji dwutlenku węgla obciążyło połączenia autobusowe i kolejowe. Najmniej potoku skierowano na połączenia samochodowe i lotnicze.
Pollution resulting from use of means of transport are varied. This article attempts to assess the impact of distribution of the traffic flow in the selected part of transport network on the CO2 emissions. The analysis covers connection between Warsaw and Cracow, where is it possible to move different means of transport, which emit different amounts of carbon dioxide into the atmosphere. Passengers flow distribution carried on the network for three variants of the three sub-criteria: minimum average cost, minimum cost and minimum limit CO2 emissions. On the basis of considerations it can be concluded that most of the traffic flow to the criterion of carbon dioxide emissions burdened bus and train. Least passengers flow directed to the car and air connections.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies