Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Abexperimental analysis of the transport mechanism of chromium(III) ions in the polymer inclusion membrane system stract

Tytuł:
Abexperimental analysis of the transport mechanism of chromium(III) ions in the polymer inclusion membrane system stract
Autorzy:
Rajewski, J.
Łobodzin, P.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
PIM
chromium(III)
jumping mechanism
D2EHPA
chrom(III)
mechanizm przeskokowy
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents an experimental analysis of the mechanism of chromium(III) ion transport in a polymer inclusion membrane (PIM). First of all, the influence of the carrier concentration on chromium(III) transport kinetics through polymer inclusion membranes is investigated. Di-(2-ethylhexyl) phosphoric acid (D2EHPA) was used as a carrier. The initial Cr(III) concentration was changed. The authors indicate that the transport efficiency of Cr(III) depends on the D2EHPA concentration in the PIM. Regardless of the initial chromium(III) concentration, for experimental conditions, there was an optimal range of carrier concentration, somewhere between 30–50% v/v, for which the process was the most effective. The authors propose the “jumping” transport as the dominant transport mechanism in the investigated system.
W pracy dokonano eksperymentalnej analizy mechanizmu transportu jonów chromu(III) w polimerowej membranie inkluzyjnej (PIM). W pierwszej kolejności zbadano wpływ stężenia przenośnika na kinetykę transportu jonów chromu (III) przez polimerową membrane inkluzyjną. Jako przenośnika jonów Cr(III) użyto kwasu di(2-etylkoheksylo) fosforowego (D2EHPA). Badania prowadzono przy różnym stężeniu początkowym jonów chromu. Autorzy wskazują, że efektywność transportu jest zależna od stężenia D2EHPA w PIM. Niezależnie od początkowego stężenia Cr(III) w warunkach prowadzenia badań wyznaczono zakres stężeń przenośnika 30–50% v/v, przy których transport zachodził najefektywniej. Zaproponowano mechanizm przeskokowy jako transport dominujący.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies