Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza sieci społecznych jako narzędzie optymalizacji przebiegu integracji po przejęciach przedsiębiorstw

Tytuł:
Analiza sieci społecznych jako narzędzie optymalizacji przebiegu integracji po przejęciach przedsiębiorstw
Autorzy:
Stankiewicz-Mróz, A.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
analiza sieci społecznych
integracja
firmy
Social Network Analysis
SNA
integration
companies
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Analiza sieci społecznych (Social Network Analysis ‒ SNA) to interdyscyplinarna metoda, która służy do pomiaru i analizy relacji zachodzących zarówno wewnątrz organizacji, jak i między organizacjami. W efekcie badania SNA można zidentyfikować m.in. powiązania kapitałowe, istotne dla podejmowania strategicznych decyzji czy też zdiagnozować powiązania zachodzące wzdłuż łańcucha tworzenia wartości. Wykorzystując wyniki badania można wskazać firmy, potencjalne cele przejęcia. Prezentacja organizacji, zarówno przed, jak i po przejęciu w formie sieci pozwala identyfikować osoby kluczowe dla budowania relacji współpracy, koordynacji pracy oraz transferu wiedzy. Działanie to jest szczególnie przydatne z punktu widzenia konstruowania nowej architektury organizacji po przejęciu oraz efektywności prowadzenia integracji potransakcyjnej. Celem niniejszego artykułu jest przeanalizowanie możliwości wykorzystania SNA jako narzędzia optymalizowania przebiegu integracji oraz redukowania ryzyka niepowodzenia transakcji, wynikającego z nieudanego scalania połączonych firm.
Social Network Analysis is an interdisciplinary method which serves the measurement and the analysis of the relations which take place both inside the organization or between them. As the effect of the SNA research it is possible to identify capital bonds important for taking strategic decisions or to diagnose the links which happen along the chain of creating values and as the effect diagnose the companies which are the potential aims of acquisitions. The presentation of the organization both before and after a merger in the form of the network as the set of elements and relations which happen between them allows to identify key people for cooperation, coordination of work and knowledge transfer. The aim of this paper is to pay attention to social network analysis as a tool which can be used in the process of the organization mapping. This activity is particularly useful from the point of view of the effectiveness of conducting integration after mergers of the companies. This can be treated as an optimization tool for integration reducing the risk of the transaction failure resulting from a failed integration of the merged companies.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies