Tytuł pozycji:
Nieprawidłowości działania wodomierzy mieszkaniowych i domowych - identyfikacja i likwidacja przyczyn
Raz do roku informowani jesteśmy o podwyżkach ceny wody i ścieków. Opłaty za wodę zimną i jej podgrzanie stanowią zazwyczaj około 5-20% opłaty czynszowej. Oszczędzanie jest więc jedną z form zmniejszenia obciążeń czynszowych. Lokatorzy czasem nie zdają sobie jednak sprawy, iż poprawność działania wodomierza - urządzenia pomiarowego jest sprawą zasadniczą, wpływającą znacznie na opłatę czynszową. Wszelkie odstępstwa od prawidłowego działania spowodują, iż powiększać się będzie różnica pomiędzy stanem wskazywanym przez wodomierz główny (wodociągowy), a sumarycznym zużyciem z wodomierzy mieszkaniowych. Ta powróci do lokatora jako opłata pośrednia np. w opłacie eksploatacyjnej, częstokroć większa niż się mogłoby wydawać. Wysokość „dodatkowej” opłaty uzależniona jest od przyjętego sposobu rozliczeń pomiędzy lokatorem a zarządcą nieruchomości. Niniejszy artykuł ma stanowić formę pomocy zarządcom nieruchomości w wykrywaniu nieprawidłowości działania wodomierzy mieszkaniowych.
Every year we are informed about rising prices for water and sewages. Payment for a cold water and heating it up usually take something about 5% to 20% of rent payment. So the saving of water is one of the modes to decrease a rent weights. However, the occupants sometimes don’t know the correctness of working watermeter is the most important thing influencing for a rent payment. Every differences from right and good working these water meters will put trought the balance getting up from the main water-meter to housing water-meters. This balance will come back to a occupant as a indirect payment, for instance like an exploational payment, often larger than some occupants could expect it. The ammount of that added payment depends from o settled way of water rates between the occupant and the administrator.