Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Internal Friction Study on the Influence of Pre-Deformation on Hydrogen Embrittlement Sensitivity of Dual-Phase Steel

Tytuł:
Internal Friction Study on the Influence of Pre-Deformation on Hydrogen Embrittlement Sensitivity of Dual-Phase Steel
Autorzy:
Pang, Qihang
Geng, Cong
Wang, Jiaji
Li, Weijuan
Guo, Jing
Yu, Xiaoming
Data publikacji:
2022
Słowa kluczowe:
dual phase steel
hydrogen embrittlement
γ peak
SKK peak
dislocation density
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
In this study, an electrochemical method was used to permeate hydrogen through annealed DP590 steel under various pre-strain conditions (0-15%). Stress-strain and internal friction-temperature curves of the dual phase (DP) steel were obtained from slow strain-rate tensile tests and internal friction measurements, respectively. The diffusion of interstitial atoms, formation of Cottrell atmospheres, and embrittlement mechanism of DP steel were investigated under different prestress conditions before and after hydrogen permeation. The results show that the tensile strength of DP steel first decreases and then increases and the elongation sharply decreases with increasing pre-strain. The strength and ductility present similar trends with changes in pre-strain before and after hydrogen charging, however, after hydrogen charging, an obvious increase in tensile strength and decrease in elongation are observed. Furthermore, the γ peak amplitude decreases and the Snoek-Ke-Koster (SKK) peak amplitude increases with increasing internal pre-strain according to the friction-temperature curve. The γ peak and SKK peak exhibit the same trends with increasing pre-strain before and after hydrogen charging and both the γ peak and SKK peak decrease with hydrogen charging. The dislocation density in DP steel increases after hydrogen charging.
1. This study was funded by the national natural Science Foundation of China (Grant No. 52004122), the State Key Laboratory of Marine Equipment made of Metal Material and Application (Grant No. SKLMEA-USTL-201907), the Guidance plan of Natural Science Foundation of Liaoning Province (Grant No. 2019-ZD-0028 and 2020JH1/10100001), and the Key Projects from Liaoning Education Department (Grant No. 2019FWDF03 and 2020LNQN19 ).
2. Opracowanie rekordu ze środków MEiN, umowa nr SONP/SP/546092/2022 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2022-2023).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies