Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wybrane aspekty wyznaczania gotowości technicznej samochodów w systemie transportowym z oczekiwaniem na funkcjonowanie

Tytuł:
Wybrane aspekty wyznaczania gotowości technicznej samochodów w systemie transportowym z oczekiwaniem na funkcjonowanie
Autorzy:
Kruk, Zygmunt
Data publikacji:
2022
Słowa kluczowe:
gotowość techniczna
samochód
proces eksploatacji
intensywność użytkowania
niezawodność
prognozowanie
technical readiness
car
operation process
usage intensity
reliability
forecasting
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Opracowanie dotyczy wyznaczania gotowości technicznej samochodów eksploatowanych w systemie transportowym z oczekiwaniem na funkcjonowanie. W taki sposób eksploatowane są samochody w systemach likwidacji klęsk żywiołowych czy wojskowym. Wyznaczanie gotowości pojazdów według średniej liczby uszkodzeń bez uwzględnienia intensywności ich użytkowania oraz przebiegu od początku eksploatacji uniemożliwia dokładną ocenę gotowości technicznej poszczególnych pojazdów na daną chwilę. W artykule autor przedstawia próbę uzasadnienia tezy, że wyznaczanie gotowości operacyjnej pojazdów w szczególności eksploatowanych z oczekiwaniem, obejmując gotowość funkcjonalną i gotowość zadaniową, wymaga monitorowania uszkodzeń w czasie dla każdego eksploatowanego pojazdu z osobna.
This paper is focused on determining the technical readiness of cars in a transport system scheduled to be operated. In this way, cars are used in natural or military disaster recovery systems. Determining the technical readiness according to the average number of defects without taking account of the intensity of using them and mileage at the beginning of operation preventsfrom making a detailed assessment of the technical readiness of particular cars up to date. This manuscript attempts to prove a thesis that determining the operational readiness of cars, especially those scheduled to be operated, including functional and task readiness, requires monitoring of damages in time separate for every car.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies