Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Impact of the presence of linguistic data on the decision aid process

Tytuł:
Impact of the presence of linguistic data on the decision aid process
Autorzy:
Wątróbski, J.
Piotrowski, Z.
Data publikacji:
2008
Słowa kluczowe:
linguistic values
decision aiding
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Many decision situations are described using both numerical and linguistic values. Because of the presence of linguistic data, analytics are forced to apply appropriate measures. These measures are often applied arbitrary, without consulting the Decision Maker, which creates an intangible gap between the DM’s intentions and the final decision model. The paper analyses the impact of applying different conventions forutilising ling uistic values in the decision aiding process. The considered measures include quantification, fuzzy modelling and applying linguistic versions of MCDA methods. Concluding remarks describes advantages of the alignment of the decision aiding process to the Decision Maker’s problem formulation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies