Tytuł pozycji:
Optymalizacja ruchu drogowego bazująca na symulacji z wykorzystaniem algorytmów genetycznych i obliczeń o wysokiej wydajności
Artykuł opisuje pomysł na system zarządzania ruchem pojazdów w dużej skali (np. miasta wielkości Warszawy i większe) bazujący na zastosowaniu symulacji komputerowej w modelu mikroskopowym, metaheurystyk (np. algorytmów genetycznych), obliczeń o wysokiej wydajności i sieci neuronowych. Rozważania teoretyczne sugerują, że system taki może działać lepiej niż systemy zarządzania ruchem istniejące obecnie, a wstępne eksperymenty są obiecujące i pokazują, że warto zbadać dokładniej możliwość stworzenia takiego systemu.
The articlepresents an idea for a traffic management system working efficiently in a scale of a large city (e.g., of the size of Warsaw or larger) based on microscopic traffic simulation, metaheuristics (e.g., genetic algorithms), high-performance computing and artificial neural networks. Theoretical deliberations suggest that such system may outperform existing traffic management systems, while initial experiments are encouraging and show that some research efforts should be put to investigate this possibility further.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę.