Tytuł pozycji:
Innowacja w łańcuchu logistycznym paliw płynnych w Polsce a konkurencyjność
Rynek paliw w Polsce tworzony przede wszystkim przez koncerny krajowe, zagraniczne i operatorów niezależnych (niezrzeszonych) na przestrzeni lat 2010 - 2012 nie wykazuje istotnych wzrostów w ujęciu zwiększenia liczby stacji. Dziś koncerny orientują się na polepszenie obsługi klienta, oferowanie produktu charakteryzującego się wysokimi parametrami jakościowymi oraz ciągłym ulepszaniem procesów logistycznych, wyznaczając wyższy poziom konkurencyjności. W artykule autor przedstawia zastosowanie wybranej innowacji, która w jego ocenie na opisywanym etapie wykorzystywania przez jeden z koncernów wyznacza nowy poziom konkurencyjności, a poprzez benchmark rozszerzy spektrum stosowania na inne koncerny.
Polish fuel market is mainly created by domestic companies, foreign and independent operators (non-attached members) and over the 2010 to 2012 do not show any growth in terms of increase in the number of petrol stations. Today, companies are aware of the improvement in customer service, offering a product characterized by high performance and continuous quality improvement of logistics processes by setting a higher level of competitiveness. In this article the author presents the application of the selected innovation that in his opinion, on the described stage by one of the companies which defines a new level of competitiveness and through the use of a benchmark expand the spectrum for other companies.