Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Studium przypadków czasoprzestrzennych do badań symulacyjnych dla kierowców pojazdów drogowych

Tytuł:
Studium przypadków czasoprzestrzennych do badań symulacyjnych dla kierowców pojazdów drogowych
Autorzy:
Merkisz, J.
Orszulak, B.
Lewandowska, J.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
badanie symulacyjne
kierowca
droga
infrastruktura drogowa
simulation study
driver
road
road infrastructure
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł prezentuje przegląd i analizę różnych typów dróg występujących na terenie Polski (ale nie tylko) w ujęciu badań symulacyjnych dla kierowców pojazdów drogowych. Główny motywem takiego postępowania jest konieczność bazowania na scenariuszach opartych na rzeczywistych ciągach czasoprzestrzennych, z którymi kierowca pojazdu drogowego może się spotykać w codziennym życiu, a jednocześnie które mogą powodować sytuacje niebezpieczne. Praca jest kontynuacją artykułu „Wstęp badawczy dla analiz ciągów czasoprzestrzennych w badaniach symulacyjnych dla kierowców pojazdów drogowych” wydanego w Logistyka nr 4/2014 na str. 831-838. Teks ukazuje studium czterech typowych dla całego kraju przypadków: droga prowadzona w historycznym centrum miasta, droga powiatowa - śródpolna, droga powiatowa przechodząca przez obszar zalesiony oraz trasa szybkiego ruchu. Za podstawowe kryterium doboru uznano proste odcinki dróg niepoprzecinanych skrzyżowaniami. Za dodatkowy warunek, ze względu na znaczny wpływ warunków atmosferycznych i ich następstw na widoczność, przyczepność itp., przyjęto w ujęciu rocznym sezon letni, a w ujęciu dobowym porę dzienną.
The article presents an overview and analysis of different types of roads existing in Polish (but not only) in terms of simulation tests for drivers of road vehicles. The main motive for this is the need to build upon the scenarios based on actual spatio-temporal sequences with whom the driver of a road vehicle may encounter in everyday life, and at the same time which can cause dangerous situations. The work is a continuation of the article "Introduction The research for the analysis of spatio-temporal sequences in simulations for drivers of road vehicles," released in Logistics No. 4/2014 on p. 831-838. The text presents a study of four typical cases for the whole country: the road led in the historic center of the city, county road - field, county road passing through a wooded area and route the fast lane. The basic criterion for selection was considered straight stretches of road without intersections. For additional condition, due to the significant impact of weather conditions and their effects on visibility, traction, etc.., Assumed annual summer season, and in terms of daily time daily.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies