Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modelowanie procesu wymiany ładunku w silniku o dwóch systemach zapłonowych

Tytuł:
Modelowanie procesu wymiany ładunku w silniku o dwóch systemach zapłonowych
Autorzy:
Budzik, G.
Cieślikowski, B.
Cygnar, M.
Ślipek, Z.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
wymiana ładunku
silnik
proces spalania
charge exchange
engine
process of combustion
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł prezentuje badania symulacyjne procesu wymiany ładunku w 4-cylindrowym silniku badawczym, który został wyposażony w dwa układy zasilania tj.: zasadniczy i zapłonowy. W silniku zastosowano dwa sposoby inicjacji procesu spalania, mianowicie: od zapłonu iskrowego a po jego wyłączeniu – spalanie inicjowane jest wtryskiem dawki zapłonowej. Dawka zapłonowa wtryśnięta do cylindra wynosiła ok. 10% ogólnej masy podawanego paliwa do silnika. Pozostałą część stanowiła masa paliwa wtryśnięta do kolektora dolotowego, a wtrysk bezpośredni paliwa następował dla kilkudziesięciu stopni przed GMP. Na wykresach dwuwymiarowych przedstawiono przebiegi zmian ciśnienia i temperatury oraz masy wtryskiwanej dawki zapłonowej. Dodatkowo dla wybranych kątów obrotu wału korbowego przedstawiono wizualizację rozkładu temperatury w komorze spalania.
The article presents simulation studies of charge exchange process in 4-cylinder of the testing engine, which it was equipped in two systems of power supply i.e.: fundamental and ignition. In engine two methods initiation of process of combustion were applied, that is: from spark ignition and after his turning off – combustion is initiated by means of injection of ignition dose. Ignition dose injected to cylinder was equal about 10% general mass of fuel given to engine. Mass of fuel injected to approach collector determined remaining part, and direct injection of fuel took place for several dozen turn’s degrees of crankshaft before TDC (Top Dead Center). On two-dimensional graphs courses changes of pressure and temperature were presented and also change mass of injected ignition dose. In addition, for selected crank angle shown visualization of the temperature distribution in the combustion chamber.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies