Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The use of chatbots and voicebots by public institutions in the communication process with clients

Tytuł:
The use of chatbots and voicebots by public institutions in the communication process with clients
Autorzy:
Noga, Tomasz
Data publikacji:
2023
Słowa kluczowe:
chatbot
voicebot
artificial intelligence
bots
robot głosowy
sztuczna inteligencja
bot
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
Purpose: The purpose of this publication is to identify the opportunities and threats arising from the use of chatbots and voicebots in Polish public sector institutions. Design/methodology/approach: The theoretical basis presented in this paper is the available literature on the subject. Expert research was conducted with practitioners and theoreticians from the Lodz Province about chatbots, voicebots and public institutions. The research technique was a standardized interview. Findings: The results of the research made it possible to identify the opportunities, limitations and risks of implementing chatbots and voicebots in a public institution. Research limitations/implications: The survey conducted with experts indicates the problem and the need for change and identifies a way forward for digitization in public institutions. Practical implications: The results of the expert research can provide a path to the successful digitization of many public institutions and consequently provide inspiration and savings when designing bots that serve clients. Social implications: The quality of customer service of public institutions is a problem identified in this article. By implementing the suggestions resulting from the research, client service can be improved or completely reorganized. Originality/value: The article highlights the possibility of transferring artificial intelligence tools, i.e. chatbots and voicebots, to public institutions, also pointing out the possibilities of solutions and their limitations and risks of implementation. For the purpose of the paper, expert practitioners and theoreticians were invited to express their opinions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies