Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zastosowanie programu symulacji zdarzeń drogowych dla analizy wypadku z udziałem wielu uczestników

Tytuł:
Zastosowanie programu symulacji zdarzeń drogowych dla analizy wypadku z udziałem wielu uczestników
Autorzy:
Gola, M.
Różycki, A.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
wypadek drogowy
ruch pojazdu
kierowca
road accident
vehicle movement
driver
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł zawiera umówienie wykonanej przy użyciu programu symulacji zdarzeń drogowych V-sim 3.0.26 rekonstrukcji konkretnego wypadku drogowego polegającego na potrąceniu pieszego. Złożony charakter wypadku wynikający z udziału w zdarzeniu wielu uczestników (dwóch pojazdów i dwóch grup pieszych), z których każdy poruszał się z innymi zmiennymi w czasie parametrami ruchu przy zastosowaniu tradycyjnych metod obliczeniowych praktycznie uniemożliwiłoby uzyskanie zgodności wyników rekonstrukcji z rzeczywistym przebiegiem wypadku. Dopiero zastosowanie programu symulacji zdarzeń, dzięki któremu możliwe było wielokrotne powtarzanie symulacji tak, aby uzyskać pełną zgodność wyników wygenerowanych w programie z udokumentowanymi śladami na miejscu zdarzenia pozwoliło na prawidłową analizę zdarzenia. W artykule przedstawiono wyniki ostatecznej symulacji , wyniki weryfikacji wybranej części symulowanych zadań ruchu pojazdów na drodze eksperymentu polegającego na rejestracji parametrów ruchu w próbie rozpędzania a także wnioski jakie wynikają z dokonanej analizy w kontekście oceny zachowania kierowcy, który potrącił pieszego.
The article contains the reconstruction of particular road accident involving a pedestrian hitting, made by the program of simulation traffic incidents V-sim 3.0.26 . The complex nature of accident, involving participation in the event many of the subjects (two vehicles and two groups of pedestrians), each of which moved with different (alterations in timeline) motion parameters, using traditional calculation methods, practically make it impossible to achieve the compliance of the results of reconstruction with the real course of accident. Only the use of mentioned program, giving the possibility of repeating the simulation to gain the full compliance of the results generated by the program with documented traces at the scene led, made it possible to correctly analyze the accident. The article presents the results of final simulation. It also includes the results of the selected part of simulated traffic tasks obtained through an experiment involving the registration of the move parameters while accelerating the vehicle as well as the opinion about the behavior of the driver who hit the pedestrian.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies