Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Design and implementation of BLDC motor speed control based on PI regulator using dspic30f4011 and IPM inverter

Tytuł:
Design and implementation of BLDC motor speed control based on PI regulator using dspic30f4011 and IPM inverter
Autorzy:
Bouanane, Mokhtar
Menad, Abdelmadjid
Data publikacji:
2022
Słowa kluczowe:
three-phase IPM inverter
dsPIC30F4011
PWM technique
BLDC motor
PI controller
trójfazowy falownik IPM
technika PWM
silnik BLDC
sterownik PI
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
This paper proposed the speed control of brushless dc motor using PWM technique. In this study, we use a 16-bit Digital Signal Controller dspic30f4011 and the IRAMY20UP60B Intelligent Power Module as an inverter. In the proposed system three phase trapezoidal voltage is formed with six pulses signals generating using integrated PWM module of the dsPIC. The rotation speed control is constituted with the Proportional-Integral (PI) controller. The experimental results are wisely studied to prove that our proposed control and IPM inverter acquire a high performance to control the speed of the BLDC motor.
W artykule zaproponowano sterowanie prędkością obrotową bezszczotkowego silnika prądu stałego (BLDC) z wykorzystaniem modulacji PWM. Jako układ sterowania zastosowana 16-bitowy cyfrowy kontroler dspic30f4011, a jako falownik (komutator elektroniczny) wykorzystano inteligentny moduł mocy (IPM) IRAMY20UP60B. W proponowanym układzie trójfazowe napięcie trapezowe jest formowane za pomocą sześciu sygnałów generowanych za pomocą zintegrowanego modułu PWM układu dspic. Sterowanie prędkością obrotową jest realizowane za pomocą regulatora proporcjonalno-całkującego (PI). Wyniki eksperymentów potwierdzają, że proponowany przez nas układ sterowania i falownik IPM wykazuje wysoką wydajność do sterowania prędkością obrotową silników BLDC.
Opracowanie rekordu ze środków MEiN, umowa nr SONP/SP/546092/2022 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2022-2023).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies