Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Innovative electric propulsion systems for aviation and the nautical industry

Tytuł:
Innovative electric propulsion systems for aviation and the nautical industry
Autorzy:
Wolnik, Tomasz
Mikoś, Jan
Brochocki, Maciej
Górniak, Cezary
Data publikacji:
2023
Słowa kluczowe:
electric propulsion
aircraft propulsion
propulsion system
ship propulsion
napęd elektryczny
napęd łodzi
napęd samolotów
układ napędowy
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The publication presents two innovative solutions of drive systems recently developed at the Łukasiewicz – Upper Silesian Institute of Technology, Center of Electric Drives and Machines. The first one is an integrated drive unit with a power of 21 kW, dedicated to floating vessels, in particular houseboats. The drive is characterized by a compact design and high energy efficiency. The second solution is a LEMoK 300 motor with a maximum power of 90 kW, dedicated to small aircraft. The motor only weighs 18 kg and has very high power density, which allowed its direct use in a prototype hybrid aircraft. Both solutions were developed in cooperation and at the request of business partners, i.e. Sun Yacht – Boating Holidays and Artus Aircraft. The paper presents the primary operational characteristics and data of the design solutions developed by the Authors.
W publikacji przedstawiono dwa innowacyjne rozwiązania układów napędowych opracowane w ostatnim czasie w Łukasiewicz – Górnośląskim Instytucie Technologicznym, Centrum Napędów i Maszyn Elektrycznych. Pierwsze z nich to zintegrowany układ napędowy o mocy 21 kW dedykowany dla jednostek pływających, w tym w szczególności łodzi typu houseboat. Napęd cechuje się kompaktową konstrukcją oraz dużą sprawnością energetyczną. Drugim opracowanym rozwiązaniem jest silnik LEMoK 300 o mocy maksymalnej 90 kW, dedykowany do napędu małego statku powietrznego. Silnik waży zaledwie 18 kg i cechuje się bardzo wysokim współczynnikiem gęstości mocy, co umożliwiło jego bezpośrednie zastosowanie w prototypowym samolocie hybrydowym. Obydwa rozwiązania opracowane zostały przy współpracy i na zlecenie partnerów biznesowych firmy Sun Yach – Boating Holidays oraz Artus Aircraft. W pracy przedstawiono podstawowe charakterystyki eksploatacyjne i dane opracowanych rozwiązań konstrukcyjnych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies