Tytuł pozycji:
The analysis of travellers behaviour in the upper Silesian Conurbation
Based on the traffic model developed by the authors for the major part of the area of the future Silesia Metropolis (in Poland), the change directions of the public and individual transportation tendencies in the coming few decades are discussed in the paper. The model is relevant to ca. 85% of the analysed area (Silesia Metropolis). All of the twelve cities included in the modelling are the core of the future Silesia Metropolis, i.e. lie within the trans-European corridors or within the direct catchment areas thereof. The basic principles that underlay route choice behaviour of individual travellers (ca. 2 million) in this area, were developed by authors from Silesian.
W niniejszym artykule przedstawiono w oparciu o model ruchu zbudowany dla zasadniczej części obszaru stanowiącego przyszłą Metropolię Silesia kierunki zmian w transporcie zbiorowym i indywidualnym w horyzoncie kilku najbliższych dekad. Przedstawiony model odpowiada około 85% analizowanego w artykule obszaru (Metropolia Silesia). Uwzględnione w przedmiotowym modelu dwanaście miast stanowi rdzeń przyszłej Metropolii Silesia. Wszystkie uwzględnione w modelu miasta położone są w obrębie transeuropejskich korytarzy transportowych lub bezpośrednio do nich przylegają. Autorzy z Katedry Inżynierii Ruchu Wydziału Transportu Politechniki Śląskiej wyjaśniają w artykule podstawowe zasady kształtujące zachowania komunikacyjne mieszkańców w tym regionie (obszar ten zamieszkuje około 2 milionów ludzi).