Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Handel zagraniczny produktami rolno-spożywczymi w 2015 r. Wyniki coraz lepsze

Tytuł:
Handel zagraniczny produktami rolno-spożywczymi w 2015 r. Wyniki coraz lepsze
Autorzy:
Tereszczuk, M.
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
handel zagraniczny
eksport
import
produkty rolno-spożywcze
foreign trade
export
agri-food products
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki polskiego handlu zagranicznego produktami rolno-spożywczymi w 2015 r. Mimo wielu niekorzystnych okoliczności, jakie dotknęły polski sektor rolno-spożywczy w ostatnich latach, eksport polskiej żywności nie załamał się, a wręcz przeciwnie – nadal wykazuje tendencję wzrostową. W 2015 r. wpływy z eksportu produktów rolno-spożywczych wzrosły o 7,7% do 23,6 mld euro, wydatki na import zwiększyły się zaś o 4,7% do 15,9 mld euro. Nadwyżka eksportu nad importem osiągnęła nienotowaną wcześniej wartość 7,7 mld euro, wobec 6,7 mld euro w 2014 r. Głównym odbiorcą polskiej żywności są kraje UE, ale obserwuje się rosnącą dywersyfikację rynków zbytu. Rośnie znaczenie odległych krajów Afryki, Azji, Ameryki Płn., a także Bliskiego Wschodu. Są to rynki perspektywiczne dla polskich eksporterów żywności.
The aim of the present article is to show the results of Polish foreign trade in agri-food products in 2015. Despite many unfavorable circumstances that affected Polish agri-food sector in the recent years, the export of Polish food products is not break down; on the contrary, it continues to show an upward trend. In 2015, revenues from export of agri-food products increased by 7.7% to 23.6 billion Euros, while expenditure on imports increased by 4.7% to 15.9 billion Euros. The surplus of exports over imports reached value, being not recorded earlier, i.e. 7.7 billion Euros, against 6.7 billion Euros in 2014. The EU countries are the main recipient of Polish foods, but the increasing diversification of markets is observed. The importance of remote countries of Africa, Asia, the North America and the Near East is increasing. They are the perspective markets for Polish exporters of food products.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies