Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badanie analityczne i doświadczalne modelu połączenia ciernego tuleja – czop obciążanego wzdłużnie

Tytuł:
Badanie analityczne i doświadczalne modelu połączenia ciernego tuleja – czop obciążanego wzdłużnie
Autorzy:
Andrzejuk, A.
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
sleeve-pivot
energy dissipation
structural friction
hysteretic loop
experimental testing
model
tuleja przegubu
rozpraszanie energii
tarcie strukturalne
pętla histerezy
badanie eksperymentalne
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca jest poświęcona badaniom rozpraszania energii modelu stożkowego połączenia ciernego tulei z czopem wału. W tym celu zbudowany został model matematyczny poddany obciążeniu zewnętrznemu podczas fazy ruchu ustalonego. W rozważaniach wykorzystano metodę analityczną oraz numeryczną. Do zbudowania modelu matematycznego układu mechanicznego jest wymagana postać zależności obciążenia w funkcji przemieszczenia czyli postać odwrotna w stosunku do otrzymanej z rozważań statycznych. Matematyczny opis tarcia konstrukcyjnego jest zagadnieniem skomplikowanym ze względu na opisanie stanu naprężeń i odkształceń oraz złożoność samego procesu tarcia. Dlatego opiera się on na uproszczonych założeniach, które dotyczą sił tarcia oraz rozkładu naprężeń i odkształceń. Przyjmując założenia, że siły tarcia podlegają prawu Coulomba, a własności materiału prawu Hooka. Zadanie dotyczy wyznaczenia przemieszczeń względnych, w zależności od obciążeń zewnętrznych i wyznaczenia oraz analizy pętli histerezy konstrukcyjnej badanego połączenia (rys.1).
The article presents the problem of energy dissipation in a sleeve-pivot joint with structural friction. A comparative analysis was conducted to compare theoretical results obtained by means of the digital simulation method with the results of experimental research assisted by an MTS testing machine. This paper shows an outline of theoretical considerations, the method for conducting tests as well as selected comparative results.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies