Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Teaching thinking in terms of functions – fulfilling the fundamental idea of the Merano Programme at Torun Classical Grammar School in the early twentieth century

Tytuł:
Teaching thinking in terms of functions – fulfilling the fundamental idea of the Merano Programme at Torun Classical Grammar School in the early twentieth century
Autorzy:
Karpińska, K.
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
mathematics
functions
dependent variables
Merano Programme
Toruń Grammar School
Torun Classical Grammar School
Toruń Real School
school-leaving examinations
XX century
matematyka
funkcje
zmienne zależne
Program Merański
Gimnazjum Toruńskie
toruńskie Gimnazjum Klasyczne
toruńska Szkoła Realna
egzamin maturalny
wiek XX
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this article, one of the main postulates of the Merano Programme for teaching mathematics will be analysed, namely: teaching thinking in terms of functions. This postulate will be discussed in the context of its implementation at Torun Classical Grammar School. Through the detailed analysis of mathematics curricula implemented in the Torun lassical Grammar School at the beginning of the twentieth century, the mathematical textbooks then used and school-leaving examinations problems from the years 1905‒1911, the degree of fulfillment of the said postulate of the Merano Programme at the Torun school will be assessed.
W niniejszym artykule analizie zostanie poddany jeden z głównych postulatów Programu Merańskiego dotyczących nauczania matematyki, czyli wyrabiania nawyków myślenia funkcyjnego. Postulat ten omówimy w kontekście jego realizacji w toruńskim Gimnazjum Klasycznym. Szczegółowa analiza programów nauczania matematyki realizowanych w toruńskim Gimnazjum Klasycznym na początku XX wieku, stosowanych wówczas podręczników do matematyki oraz zestawów zadań maturalnych z lat 1905‒1911, pozwoli ocenić stopień realizacji wspomnianego postulatu Programu Merańskiego w szkole toruńskiej.
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies