Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modification of the SI engine parameters with adaptation control of compression ratio

Tytuł:
Modification of the SI engine parameters with adaptation control of compression ratio
Autorzy:
Sendyka, B.
Soczówka, J.
Data publikacji:
2009
Słowa kluczowe:
variable compression ratio
total efficiency
SI engine
zmienny stopień sprężania
sprawność ogólna
silnik
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The first part of the publication comprises the idea of controlling compression ratio in the SI engine. It is also shown the impact of flexible stage of compression on the parameters of the engine and improving them. The publication also reveals the system of adaptive control and benefits gained from it. Moreover, the factors influencing the controlling system, forces operating on controlling system by variable compression ratio are also presented. The second part of the publication presents the results of experimental researches on engines with adaptation controlling of flexible compression ratio. There are also shown charts of the engine performance to the limits of ranges for controlling taking into consideration the lowest and highest range of compression in the function of rotational speed. The last part includes conclusions concerning benefits from applying the flexible compression ratio and adaptation controlling system. It also mentions possibilities of adapting the system to stock production.
W pierwszej części publikacji zawarta jest idea sterowania stopniem sprężania w silniku ZI. Przedstawiono wpływ zmiennego stopnia sprężania na parametry silnika i polepszenie tych parametrów. Pokazany jest układ adaptacyjnego sterowania oraz korzyści uzyskane z jego zastosowania. Przedstawiono także czynniki wpływające na układ sterowania, siły działające na układ sterowania zmiennym stopniem sprężania. Opisano główne elementy składowe układu sterowania oraz wielkości sterujące układem. W drugiej części publikacji przedstawiono wyniki badań eksperymentalnego silnika z adaptacyjnym sterowaniem zmiennego stopnia sprężania. Przestawiono wykresy sprawności ogólnej silnika w granicznych zakresach sterowania dla najmniejszego i największego stopnia sprężania w funkcji prędkości obrotowej dla jednakowych obciążeń. W końcowej części zawarto wnioski na temat korzyści płynących z zastosowania zmiennego stopnia sprężania oraz adaptacyjnego układu sterowania. Opisano możliwość przystosowania takiego układu do produkcji seryjnej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies