Tytuł pozycji:
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa a zarządzanie jakością na przykładzie firmy produkcyjnej
W artykule zrealizowano cele: teorio-poznawczy oraz empiryczny. W obszarze teorio-poznawczym dokonano analizy literatury przedmiotu w ramach następującej struktury artykułu: społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w teorii i praktyce, elementy zarządzania organizacją biznesową, zarządzanie jakością oraz znaczenie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw dla zarządzania jakością. Ostatni element stanowi część empiryczną artykułu. W ramach celu empirycznego dokonano analizy związku pomiędzy zarządzaniem społecznie odpowiedzialnym a zarządzaniem jakością. Posłużono się metodą analizy przypadku – case study. Obiekt badawczy został wybrany celowo. Dodatkowo w części badawczej artykułu wykorzystano metody: wywiadu, obserwacji oraz analizy dokumentacji badanego przedsiębiorstwa. Zanalizowano główny proces produkcyjny oraz zaproponowano konkretne usprawnienia dla zapewnienia wyższego poziomu jakości. Jednocześnie zidentyfikowano pewne powiązania zasad społecznej odpowiedzialności z elementami zarządzania jakością.
In the article, the two following goals were realized: theoretical and empirical. The theoretical part of the article covers literature analysis in the following areas: Corporate Social Responsibility, management of business organization, quality management and importance of Corporate Social Responsibility for quality management. The last-mentioned element constitutes the empirical part of the article. This section analyzes relation between social responsibility and quality management. Case study method was used and the research subject was selected intentionally. Additionally, the authors used the following methods: interview, observation and documentary analysis. Manufacturing process in a selected company was verified and improvements of its quality were proposed. Furthermore, relations between Corporate Social Responsibility and quality management were identified.