Tytuł pozycji:
Analiza wpływu cech konstrukcyjnych ślizgu na lokalny stan naprężeń w wysięgniku teleskopowym
Opracowano model numeryczny dwusekcyjnego wysięgnika teleskopowego żurawia samochodowego. Zbadano, jaki wpływ na rozkład naprężeń w sekcji stałej ma sposób mocowania tylnego górnego ślizgu na sekcji wysuwnej, przyjmując, że może być ono sztywne albo jedno- lub dwuprzegubowe. Sprawdzono również, jak zależą naprężenia od sztywności samego ślizgu, a także od luzu wstępnego na jednym ze ślizgów górnych, wynikającego z niedokładności wykonania wysięgnika. Oceniono wpływ nieliniowości geometrycznych (dużych przemieszczeń) na wyniki obliczeń.
FEM model of two-section telescopic boom has been worked out. It has been tested with the use of this model, how the local stress state in the first section depends on the type of connection of the rear upper slide błock with the second section. The influence ol slide błock stiffness on the stresses has been studied, too. The dependence of the maximum stress on the gap on an upper slide błock has been determined. The influence of the geometrical nonlinearities on the results has been also examined.