Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A comparative study on knowledge, attitude, and behaviour of Polish and Nepali students towards the circular economy

Tytuł:
A comparative study on knowledge, attitude, and behaviour of Polish and Nepali students towards the circular economy
Autorzy:
Olech, Igor
Szczepaniak, Iwona
Shrestha, Richan
Bhattarai, Prakash C.
Data publikacji:
2025
Słowa kluczowe:
circular economy
KAB
student
higher education
rural origin
urban origin
gospodarka o obiegu zamkniętym
szkolnictwo wyższe
pochodzenie wiejskie
pochodzenie miejskie
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The framework of circular economy (CE) has emerged as a sustainable alternative to a waste-generating linear economy. To achieve this goal long term, it is important to educate youth. The levels of knowledge, attitude, and behaviour (KAB) among developed countries and developing countries differ. However, there are limited comparative studies. Our study investigates the KAB of university students of two countries – Poland and Nepal – to assess possible differences between developed and developing countries. The survey data were analyzed by applying descriptive statistics, t-statistics, and multiple regression models, with total sample of 166 participants. According to the survey, students in both countries possess knowledge, positive attitudes, and positive CE behaviour, with the knowledge level of Nepali students significantly higher compared to Polish students. In addition, the behaviours of students are correlated with knowledge and attitude. The findings also suggest that knowledge and attitude predict CE behaviour among students and students’ KAB differs across their place of origin (rural and urban). The findings of this study may be useful for policymakers, students, and academic institutions.
Koncepcja gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ) pojawiła się jako zrównoważona alternatywa dla gospodarki linearnej generującej odpady. Aby osiągnąć ten cel w dłuższej perspektywie, istotna jest edukacja młodzieży. Poziomy wiedzy, postawy i zachowania (knowledge, attitude, and behaviour – KAB) w krajach rozwiniętych i rozwijających się są różne. Istnieją jednak ograniczone badania porównawcze. W naszym badaniu analizujemy KAB studentów dwóch krajów – Polski i Nepalu – w celu oceny możliwych różnic między krajami rozwiniętymi i rozwijającymi się. Dane ankietowe zostały przeanalizowane przy użyciu statystyk opisowych, statystyk t i modeli regresji wielorakiej. Z badania wynika, że studenci w obu krajach posiadają wiedzę, pozytywne nastawienie i pozytywne zachowania związane z GOZ, przy czym poziom wiedzy nepalskich studentów jest istotnie wyższy w porównaniu z polskimi. Zachowania uczniów są skorelowane z wiedzą i postawą. Wyniki sugerują również, że wiedza i postawa przewidują zachowanie GOZ wśród uczniów. Co więcej, istniały interesujące różnice między KAB uczniów w zależności od ich miejsca pochodzenia (wiejskie i miejskie). Wyniki tego badania mogą być przydatne dla decydentów, studentów i instytucji akademickich.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies