Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Perception of view – how to develop spatial imagination

Tytuł:
Perception of view – how to develop spatial imagination
Autorzy:
Sroka-Bizoń, M.
Terczyńska, E.
Data publikacji:
2013
Słowa kluczowe:
geometry
engineering graphics
models
didactics
geometria
grafika inżynierska
modele
dydaktyka
Język:
angielski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie  Pełny tekst  Link otwiera się w nowym oknie
The concept of design work, presented in the article and undertaken in the course of „Engineering Graphics” conducted for the students of Environmental Protection course at the Faculty of Power and Environmental Engineering of the Silesian University of Technology, is a part of studies related to the analysis of the role and importance of the physical model in teaching subjects referring to spatial imagination, such as „Engineering Graphics”, „Geometry” and „Engineering Geometry”. The authors justify the introduction of a physical model into teaching of „Engineering Graphics” by the application of one of the oldest teaching principles– the principle of direct vividness, formulated in the nineteenth century by Pestalozzi1. Thendesign tasks which are presented in the article is an extension of the idea of basing the teaching of „Engineering Graphics” in certain justified cases resulting from, among others, the specific field of study or particular needs of students, mainly on design tasks directly referring to direct vividness.
Przedstawiony w artykule koncept pracy projektowej realizowanej w ramach kursu „Grafiki Inżynierskiej” prowadzonego dla studentów kierunku Ochrona Środowiska na Wydziale Inżynierii Środowiska i Energetyki Politechniki Śląskiej stanowi część badań związanych z analizą roli i znaczenia modelu fizycznego w dydaktyce przedmiotów odwołujących się do wyobraźni przestrzennej, takich jak „Grafika Inżynierska”, „Geometria Wykreślna” i „Geometria Inżynierska”. Zasadność wprowadzania modelu fizycznego do dydaktyki „Grafiki Inżynierskiej” autorki opierały na jednej z najstarszych zasad nauczania - zasady poglądowości bezpośredniej, sformułowanej w XIX w. przez Pestalozziego. Zadanie projektowe, które jest przedstawiane w artykule jest rozwinięciem idei oparcia dydaktyki „Grafiki Inżynierskiej” w pewnych uzasadnionych przypadkach wynikających np. ze specyfiki kierunku studiów lub szczególnych potrzeb studentów, w głównej mierze na zadaniach projektowych odwołujących do poglądowości bezpośredniej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies