Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zastosowanie Eksperymentalnej Analizy Modalnej w analizie drgań autobusu miejskiego

Tytuł:
Zastosowanie Eksperymentalnej Analizy Modalnej w analizie drgań autobusu miejskiego
Autorzy:
Bednarz, J.
Kurowski, P.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
eksperymentalna analiza modalna
dynamika konstrukcji
autobus miejski
experimental modal analysis
structure dynamics
city bus
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W dzisiejszych czasach przy projektowaniu konstrukcji mechanicznych jednym z podstawowych kryteriów są własności dynamiczne obiektu. Mają one znaczący wpływ na drgania układu, emitowany hałas, wytrzymałość zmęczeniową, sterowalność i stabilność konstrukcji. Najczęściej do opisu dynamiki konstrukcji stosuje się modele strukturalne, które buduje się zgodnie z zasadami metody elementów skończonych. Model strukturalny można wykorzystać do wyznaczenia modelu modalnego będącego zbiorem częstości drgań własnych i odpowiadających im postaci drgań – przez zastosowanie odpowiedniej transformacji współrzędnych modelu. Proces budowy modelu modalnego nosi nazwę analizy modalnej. W artykule przedstawiano sposób przeprowadzenia eksperymentalnych badań modalnych pojazdu miejskiego przeprowadzonych przez autorów. Celem przeprowadzonych badań była identyfikacja własności dynamicznych w tym częstotliwości i postaci drgań własnych badanego obiektu. Wyniki przeprowadzonych badań zostały wykorzystane przez producenta do zwiększenia sztywności konstrukcji nośnej autobusu.
Nowadays, one of the basic criteria of the design of mechanical structures are dynamic properties of the object. They have a significant effect on the vibration, emitted noise, fatigue strength, controllability and stability of the structure. The structural models are most often use to describe the dynamics of the structures. These models are built in accordance with the principles of the finite element method . Structural model can be used to determine the modal model which is a collection of natural frequencies and corresponding mode shapes - by an appropriate coordinate transformation model. The construction process is called the modal analysis . The article presented a method of conducting the experimental modal studies of urban vehicle. The aim of the study was to identify the dynamic properties including the frequency and mode shapes of the object . The results of the research have been used by the manufacturer to increase the stiffness of the supporting structure of the bus.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies