Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Shelf space allocation models in retail enterprise

Shelf space is a limited and very expensive resource as a lot of products are presented in a retail store. Shelf space is used in retail enterprise for multiple purposes e.g. allocation of products, ensuring brand visibility, improving customers satisfaction etc. This paper proposed two new practical shelf space allocation models which may be used in retail enterprise helping the retailer to increase gained profit. Both models enrich basic shelf space allocation problem with complicated merchandising rules such as allocation of product on different vertical levels according their price subcategories (1st model) and allocation of products in different shelf segments based on the products types, brand, weight, and package (2nd model).
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa Nr 461252 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" - moduł: Popularyzacja nauki i promocja sportu (2021).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies