Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza zapotrzebowania na energię do oświetlenia drogowego przy zmiennym natężeniu ruchu

Tytuł:
Analiza zapotrzebowania na energię do oświetlenia drogowego przy zmiennym natężeniu ruchu
Autorzy:
Pracki, P.
Data publikacji:
2014
Słowa kluczowe:
oświetlenie drogowe
efektywność energetyczna
redukowanie luminancji
road lighting
energy efficiency
luminance reduction
Język:
polski
Dostawca treści:
BazTech
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule rozważano możliwości dostosowania oświetlenia do warunków panujących na ulicy i w jej otoczeniu. Na podstawie wyników obliczeń dla przykładowej drogi analizowano korzyści wynikające z mniejszego zapotrzebowania na energię do oświetlenia w następstwie obniżania poziomu luminancji nawierzchni jezdni w porze niskiego natężenia ruchu. Z przedstawionego przykładu wynika, że możliwa jest redukcja rocznego zapotrzebowania na energię do oświetlenia drogowego na poziomie 38%.
In this paper the opportunities of lighting adaptation to existing conditions on roads were considered. For a selected road, on the ground of the calculations, the benefits resulting from the lighting energy reduction as a result of road surface luminance level reduction at low traffic volume were analysed. The analysed case shows that the energy reduction per year on road lighting purposes reached 38% level.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies