Tytuł pozycji:
Leveraging smart glasses for digital entrepreneurship: a conceptual model
At a time when technology continues to redefine entrepreneurial potential, smart glasses have emerged as the requisite tool to revolutionize digital entrepreneurship. Against this backdrop, this study explored leveraging smart glasses in digital entrepreneurship while aligning with the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT). Adopting a systematic review of the literature, the study investigated how the key constructs of UTAUT can be contextualized in leveraging smart glasses for digital entrepreneurship. The findings suggest that while smart glasses continue to offer significant advantages in enhancing consumer experiences, customer engagement, productivity, and operational efficiency, they still experience barriers emanating from user acceptance. Thus, the proposed conceptual model serves as a potential guide for technology developers and entrepreneurs.
W czasach, gdy technologia nieustannie redefiniuje potencjał przedsiębiorczości, inteligentne okulary wyłoniły się jako kluczowe narzędzie rewolucjonizujące cyfrową przedsiębiorczość. W tym kontekście badanie to analizuje wykorzystanie inteligentnych okularów w cyfrowej przedsiębiorczości, uwzględniając Zintegrowaną Teorię Akceptacji i Użytkowania Technologii (UTAUT). Przyjmując systematyczny przegląd literatury, badanie zbadało, jak kluczowe konstrukty teorii UTAUT mogą być zaadaptowane do kontekstu wykorzystania inteligentnych okularów w cyfrowej przedsiębiorczości. Wyniki sugerują, że choć inteligentne okulary oferują znaczące korzyści w zakresie poprawy doświadczeń konsumentów, zaangażowania klientów, produktywności i efektywności operacyjnej, wciąż napotykają bariery związane z akceptacją przez użytkowników. Proponowany model koncepcyjny może zatem służyć jako potencjalny przewodnik dla twórców technologii i przedsiębiorców.
Opracowanie rekordu ze środków MNiSW, umowa nr POPUL/SP/0154/2024/02 w ramach programu "Społeczna odpowiedzialność nauki II" - moduł: Popularyzacja nauki (2025).